يهدف المقياس إلى تعريف الطالب بمفهوم المؤسسة بمختلف مداخله والوظائف التي يقوم عليها نشاط المؤسسة باعتبار أن عملية الانتاج سلسلة متكاملة من الأنشطة المرتبطة مع بعضها البعض
- معلم: BAHAZ Djilali
Read the text Carefully:
Cybercrime is any criminal activity that involves a computer, networked device or a network. While most cybercrimes are carried out in order to generate profit for the cybercriminals, some cybercrimes are carries out against computers or devices directly to damage or disable them, while others use computers or networks to spread malware, illegal information, images or other materials. Some cybercrimes do both i.e., target computers to infect them with a computer virus, which is then spread to other machines and, sometimes, entire networks.
A primary effect of cybercrime is financial; cybercrime can include many different types of profit-driven criminal activity, including ransomware attacks, email and internet fraud, and identity fraud, as well as attempts to steal financial account, credit card or other payment card information. Cybercriminals may also target an individual’s private information, as well as corporate data for theft and resale.
Adapted from : Reading Comprehension :
Cybercrimes are not profitable for cybercriminals.
d) Fraud is and always will be a cornerstone of the cybercrime community.
2. In which paragraph is it mentioned that cybercriminals may use computer technology to access personal information ?
Computer-oriented crime b) Digital fraud c) Cyberbullying.
B) Them (§1) ……………………….
which (§1)……........................
Written Expression :
Condense the text in four lines.
. . . . . . . . . . . . .. . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Your Teachers
- معلم: BELARBI Mohammed

المقياس خاص بدراسة عموميات حول الاعلام الآلي
من خلال مجموعة من المحاور والتي تتطرق الى مدخل الى الاعلام الآلي
و مدخل الى برنامج الاكسل وبرنامج الوورد وبرنامج الباوربوينت
- معلم: Mebrouka MECHERI

مـــــــادة تاريخ الفكر الاقتصادي وحدة تعليم أساسية في السداسي الثاني لطلبة السنة أولى جذع مشترك، تقدم فهماً شاملاً لتطور الأفكار الاقتصادية بدءً من الحضارات الشرقية والغربية القديمة مروراً بالعصور الوسطى وصولاً إلى الفكر الاقتصادي المعاصر، إذ تغطي هذه المادة تاريخ الأفكار الاقتصادية من خلال مختلف الحقب والمدارس الفكرية، مما يمكن الطلبة من ربط التطورات النظرية بالسياقات التاريخية والاجتماعية المختلفة، وتساعدهم على بناء أساس متين لفهم كيف تشكلت السياسات الاقتصادية الحديثة وتأثيرها على النظم الاقتصادية المختلفة.
- معلم: KHATOUI Mounir